středa 18. března 2015

Smoothie

Smoothie je mixovaný nápoj z ovoce, zeleniny nebo kombinace obojího. Už nějakou dobu jsem to chtěla vyzkoušet, ale nějak jsem na to neměla odvahu. Jasně, z ovoce je to brnkačka, ale jak to bude chutnat z té zeleniny?

Můj první pokus se skládal ze dvou mrkví, jablka a sezamových sezmínek. Nic moc, ale po doslazení medem to bylo fajn. Podobně dopadl druhý pokus z brokolice a římského salátu mírně osolený. Ten jsem dochutila tím prvním (rozmixovanou mrkví) a najednou mi docela zachutnal. Nicméně to chce ještě poladit. A trochu si zvyknout na to, že je to (aspoň s naším mixérem) něco mezi tekutinou a pevným jídlem.

Do smoothie můžete přidávat různá semínka, předem namočené ořechy či sušené ovoce, kompoty, jogurty, mléko, chilli, kakao, koření, bylinky, avokádo... Jen je potřeba myslet na to, že věci budou chutnat stejně, i když je rozmixujete. Takže pokud vám něco nechutná, tím, že to rozmixujete, se to nezlepší!

A proč o smoothie přemýšlím a rozhodla jsem se ho vyzkoušet? Protože by to mohl být dobrý a snadný způsob, jak denně konzumovat více ovoce či zeleniny. Stačí se napít. ;-)

Inspirace:
http://smoothierecepty.cz/
http://www.rawsuperfood.cz/rawsuperfood/5-RAW-recepty/5-Smoothies

Žádné komentáře: