pondělí 6. července 2015

Arancello (pomerančový likér)

Když jsem jednou v Kauflandu objevila biopomeranče, hned jsem si jich síťku koupila, i když byly opravdu drahé. Měla jsem totiž už dlouhou dobu zálusk na arancello. A udělala jsem dobře! Vytvořila jsem hned dvě láhve tohoto likéru. Jednu jsem darovala kamarádce a druhou si nechala pro sebe. Likér zatím ochutnalo sedm lidí a všichni se po něm jen olizovali! Zajímavé je, že i chlapi, ačkoliv to má málo procent. Tekutina je zlatá a vzdáleně může připomínat třeba zlatého puškina nebo tequilu. Ta chuť je dokonalá. Voní sluncem (pomeranč) i Vánocemi (koření) zároveň. Mmmm...
Potřebujete:
  • 5 biopomerančů,
  • 1 svitek skořice,
  • 2–3 tobolky kardamomu (použila jsem zelený a krásně voňavý, méně je možná více, aby to na vás nebylo příliš dejte raději jen 2, když máte kvalitní koření),
  • 1 vanilkový lusk,
  • 1 litr vodky (vyzkoušenou mám Hanáckou vodku – navíc má krásnou placatou láhev – a Božkov),
  • 600 g krupicového cukru,
  • pomerančovou kůru, svitek skořice, kardamom a vanilkový lusky na ozdobení,
  • prázdnou láhev na alkohol,
  • 2 týdny času na přípravu.
Pomocí škrabky na brambory tence oloupejte kůru z pomerančů tak, byste získali jen oranžovou část, ta bílá je stejně jako u citrónů hořká. P. S.: Lepší je škrábat místo naplocho (moje velké kusy kůry) spíš svisle, tedy jen tou špičkou škrabátka. (Jako kdybyste stáli v levém dolním rohu obrázku a tu škrabku na obrázku táhli rukojetí stále takto k sobě. Nikam do boku.)

Z lahve vodky trochu odlijte (můžete okoštovat), ať se vám tam vše ostatní vejde. Nebo ještě lépe – rozlijte ji do dvou prázdných lahví.

Do obou lahví s vodkou dejte pomerančovou kůru, skořicovi (buď po svitku, nebo ten jeden rozpulte), kardamon a vanilku.

Uložte na tmavém místě a v prvních dnech občas protřepejte.

Po týdnu uvařte půl litru vody a rozpusťte v ní cukr. Přilejte k alkoholu s kůrou a kořením. Nechte další týden louhovat a občas protřepejte.

Na závěr přeceďte do ozdobných lahví, pevné části nahraďte novými ozdobnými kousky kůry či koření.

Likér vydrží až 6 měsíců.

Žádné komentáře: