neděle 14. února 2021

Limoncello 2021

V minulém článku Deník mého limoncella jsem psala o tom, jak vyrábím tento citronový likér. Jelikož jsem si teď koupila bio citrony v Lídlu, napadlo mě připomenout si, jak jsem to dělala. Doufám, že to, co mám v lednici, je přímo z téhle várky a tohoto receptu, protože je chuťově senzační. Aktuálně louhuji v láhvi a půl Pražské vodky. Při přípravě je potřeba myslet na to, že přisypáním cukru se výrazně zvětší objem, takže nemůžete koupit láhev vodky, naházet do ní citronovou kúru a myslet si, že už jenom dosypete cukr, protože ho nebudete mít kam dosypat. Na každé deci (0,1 litru) alkoholu totiž potřebujete 57 gramů cukru.

Nakonec jsem z jedné a půl lahve alkoholu (0,75 l) udělala díky přidanému cukru (427 g) dvě plné láhve. S přidáváním vody se nezdržuji. Přecedit bych to měla za 14 dní odpočinku v chladu a ve tmě, tedy 28. 2., poslední únorový den, hezky symbolické.

Žádné komentáře: