sobota 29. srpna 2020

Opuncie neboli kaktusový fík

V Kauflandu jsem včera objevila plody opuncie za sedm korun, tak jsem se je rozhodla vyzkoušet. Už jsem ho kdysi měla, ale zapomněla jsem, jak chutná. ... Už vím proč.

Chuť je jemně nasládlá a příjemná, ale žádný zázrak to není. Prý něco mezi hruškou a fíkem. Já bych to přirovnala spíš třeba k nějakému oranžovému či žlutému melounu. Ne moc sladké, chutné, ale s otravnými drobnými tvrdými semínky, která není reálné vybírat - asi jako u hroznového vína nebo angreštu.

Ale to nejhorší jsou trny. Drobné průhledné ostny, které vás při zapíchnutí obtěžují víc než tříska. Kvůli nim jsme rozhodli, že už tuto exotickou potravinu kupovat nebudeme, i když by měla mít spoustu vlákniny, třetinu denního potřebného příjmu vitaminu C, draslík a nevím co dalšího. Existují plody přátelštější ke svým konzumentům.

Žádné komentáře: