pátek 23. května 2014

Víno

Červené víno moc nepiju, ale dnešní nádherný sluneční den si přímo žádal oslavu, a tak jsem si ještě před obědem načla lahvinku. Že je červené jsem zjistila, až když jsem vytáhla špunt. No, vytáhla... poprvé se mi stalo, že se v polovině zlomil. Zřejmě kvalitní, že?

Ale konec jízlivosti, Neronet z vinařství Roman Komarov Ivančice sice obsahuje oxid siřičitý, ale jinak je chuťově dokonalé. Zde bych měla asi zmínit, že mám ráda sladší vína. Čím sladší, tím lepší. Největší pochoutkou pro mě bylo portské nebo sangria. Vínu rozumím jen málo, ale vím, co mi chutná. A tohle mi připomíná třešně nebo ostružiny. Je takové mazlivé a něžné na jazyku. Žádná trpkost. Na lahvi je napsáno suché. No, domnívala jsem se, že to je obvykle trpké, a tak jsem mile překvapena. Tohle je totiž opravdu LETNÍ víno. Z etikety se ještě dozvím, že jde o ročník 2011 šarže 15/11, je plněno vinohradníkem, vinařská tra´t je Pod Jakubem a má 13,0 % alkoholu. A má stříbrnou medaili vinařských Litoměřic z roku 2013. Hmmm. Mňam. A z jejich stránek: "Jakostní víno vypěstované v naší vinici ve vinařské trati Pod Jakubem. Mošt dosáhl cukernatosti 20,6° NM. Po desetidenním kvašení rmutu v nádobě s ručním potápěním matolinového klobouku, bylo vylisováno temně červené až nafialovělé mladé víno moravské odrůdy Neronet. Po tříměsíčním ležení na hrubých kalech bylo víno přetočeno do použitých  barrikových sudů, kde proběhla jablečno-mléčná fermentace. Následně bylo víno přetočeno do starých dubových sudů, kde zrálo jeden rok. Ve vůni cítíme ostružiny a borůvky s nádechem černé čokolády. V chuti opět tmavé lesní ovoce s jemnou tříslovinou a dlouhou expresivní chutí. Dosažené ocenění: Festwine zlatá medaile; Valtické vinné trhy stříbrná medaile; Litoměřice stříbrná medaile; Medaile Top 77 nejlepších vín Moravy 2013."  Že bych si rovnou koupila další? (23. května 2014)

Zdroj: http://vinokomarov.cz/eshop/index.php?route=product/product&product_id=75 

Dneska slavím včerejší kurz - viz Pletky s králíkem na blogu Angelika tvoří - a tak jsem si načala další lahvinku Neronetu. Mmm, kdo si může dopřát ostružiny už v tuto dobu? Voní tak báječně a jak mi chutná. Někdy příště vyzkouším ročník 2012, prý by měl být ještě sladší. (13. července 2014)

Žádné komentáře: