úterý 20. ledna 2015

Pšeničná piva

Z výletu v Regensburgu jsem si dovezla několik německých pšeničných piv. Mezi nimi:
Aldersbacher Kloster Weisse, LöwenWeisse Hefe-Weissbier. Počet hvězdiček znamená, jak moc mi chutnalo, maximum je pět.
  • Aldersbacher Kloster Weisse (2*): Moc mi nechutnalo, připadalo mi, že "kouše".
  • Edelweiss Weissbier Hefetrüb (5*): pochází z pivovaru Hofbräu Kaltenhausen (skupiny Brau Union) a pila jsem ho točené v Brně v hospodce Starobrna na Mendláku. Má skvělou osvěžující banánovou chuť. Má 5,5 % alkoholu, 12,3° stupňů a pochází z rakouského Halleinu.
  • Erdinger (4*): Lahvové, vychlazené, príma svěží a chutné.
  • Fénix (3*) je pšeničné pivo, které vyrábí Plzeňský Prazdroj, a. s. Kromě pšeničného sladu obsahuje pomerančovou kůru a špetku koriandru. Obsah alkoholu je 4,7 %, stupňovitost 11,7°. Jedná se o pšeničné pivo belgického typu (tzv. witbier), což znamená, že je svrchně kvašené. Bývá zvykem ho servírovat do sklenic o objemu 0,4 litru a přidávat srpek pomeranče. Tohle bylo první pšeničné pivo, které jsem ochutnala, a dokud nebyla jiná, celkem mi stačilo, dnes na můj vkus příliš "kouše" a nedosahuje jemnosti jiných.
  • Krušovice Pšeničné (4*): Lahvové je sympaticky chutné. Krušovice patří do skupiny Heineken. Pivo má 4,3 % alkoholu.
  • LöwenWeisse Hefe-Weissbier (4*): Tohle mi chutnalo, bylo takové příjemně jemné. Pochází z Mnichova a má 5,2 % alkoholu.
  • Primátor Weizenbier (5*): vyhrál za rok 2013 cenu World Beer Awards. Taky mi moc chutná. Je takový příjemně plný.
  • Velen (4*): Už si nepamatuju, ale myslím, že mi tohle pivo z pivovaru v Černé Hoře dost chutnalo. Asi tak ty čtyři hvězdičky.

Zdroje:
http://ekonomika.idnes.cz/psenicny-primator-vyhral-v-soutezi-o-nejlepsi-pivo-sveta-pmh-/ekoakcie.aspx?c=A131007_122933_ekoakcie_fih

Žádné komentáře: