pondělí 23. března 2015

Řapíkatý celer s jablky (Salát Waldorf)

Potřebujete:
  • ½ malého kořenového celeru,
  • 3 řapíky řapíkatého celeru,
  • 2 kyselá jablka,
  • 3 lžíce majonézy,
  • 3 lžíce zakysané smetany,
  • 4 hrsti vlašských ořechů,
  • třtinový cukr,
  • citrónová šťáva,
  • mletý bílý pepř,
  • sůl.
Očištěný kořenový celer nakrájejte na tenké nudličky. Řapíkatý celer oloupejte nebo škrabkou na brambory zbavte vláken, pokud vám vadí. Nakrájejte ho též na tenké nudličky. Jablka bez jádřinců nakrájejte na kostičky, zastříkňete citrónovou šťávou, aby nezhnědla.
Smíchejte majonézu se zakysanou smetanou, dochuťte cukrem, pepřem, solí a citrónovou šťávou. Do majonézy vmíchejte celery a nakonec zlehka i jablka s ořechy.

Pozn.: Salát Waldorf připravil v hotelu Astoria na Manhattanu v New Yorku vrchní číšník Oscar Tschirk. Prý přidával ještě bobule tmavého hroznového vína.

P. S.1: Podařilo se mi ho trošku vnutit i kamarádovi masožravci, takže se mi snad povedl. ;-)

P. S.2: Vadila mi v tom jen ta jablka, protože jsem je nakrájela na plátky, jak se uvádělo v některých zdrojích, a jablko s majlokou mi prostě přišlo divný!

Žádné komentáře: