středa 16. září 2015

Jablečný "sýr" alias želatina do skleničky

Podle návodu v Apetitu Ovocný sýr jsem se pokoušela vyrobit tuhou želatinu z jablek, ale dostatečně mi to neželírovalo, takže nevím, v čem byla chyba. Místo abych použila nahrubo nakrájená jablka, využila jsem ta již odšťavněná, takže bych logicky měla dostat hustší hmotu, protože byla z velké části zbavena šťávy.

Potřebujete:
  • 500 g jablek,
  • šťávu z 1 citrónu,
  • želírovací cukr 2:1,
  • 1/4 lžičky mletého hřebíčku,
  • 1/2 lžičky mleté skořice,
  • 1 lžičku vanilkového extraktu,
  • vodu.
Na každého půlkila jablek jsem dala 150 ml vody a chvíli vařila spolu se šťávou z citrónu. Přisypala jsem želírovací cukr v uvedeném poměru spolu s hřebíčkem, skořicí a vanilkovým extraktem. To vše jsem vařila nejméně hodinu a půl za občasného míchání. Bacha na to – zákeřně to prská.

Na závěr se má směs nalít do formiček na muffiny a nechat vychladnout. Vytvořilo to moc pěkné kopečky, ale želé to rozhodně nebylo. Natož aby mohlo mít trvanlivost až jeden rok.

P. S.: Možná byla chyba v tom, že v množstvích v receptu píší, že cukr vyjde 1:1 (na 1,2 kila ovoce a vody zhruba 1 kg želírovacího cukru 2:1), ale pak v návodu je „podle poměru přimíchejte zbylý cukr“. Asi to ještě někdy vyzkouším znovu.

Žádné komentáře: