čtvrtek 11. června 2020

Jahodové knedlíky

Všechny knedlíky z kila mouky
Dělala jsem rovnou z kila mouky, protože jsme si ze samosběru přivezli trochu víc jahod (35 kilo).

Na webu jsem se dočetla, že je lepší je dát do mrazáku syrové než uvařené. Více viz tip na konci tohoto článku.

Potřebujete: 
  • 1 kg hladké mouky,
  • 40 g droždí, 
  • 2 lžičky krupicového cukru,
  • 500 ml vlažného mléka,
  • 2 vejce,
  • špetka soli,
  • tvrdý tvaroh, máslo a cukr na posypání, pokud je neplánujete pouze udělat a zamrazit.
Mouku prosejte do mísy, udělejte důlek a do něj rozdrobte droždí, přidejte cukr a polovinu vlažného mléka. Během deseti minut by měl vzejít kvásek. Pak přidejte zbylé mléko, vejce a sůl a zpracujte na tužší nelepivé těsto. Nechte na teplém místě hodinu kynout.

Poznámka: tužší nelepivé těsto se dalo promíchat celkem snadno. Nejprve jsem to prohnětla jen tak vařečkou, ale nakonec jsem do toho musela i rukou. Kynulo to krásně.

Těsto rozválejte na pomoučené ploše na centimetr silný plát vykrajujte z něj čtverce o velikosti cca 8×8 centimetrů, nebo tak, aby se vám do každého vešla jedna jahoda. Vytvarujete knedlík.

Knedlíky se vhazují do velkého hrnce vroucí lehce osolené vody. Je třeba je vařit, dokud nevyplavou na hladinu. Přibližně 8 minut. 

A na závěr tip, o kterém jsem nikdy dřív neslyšela: Po uvaření knedlíky propíchněte vidličkou, aby vyšla pára ven a ony zůstaly nadýchané.

Pocukrujte je, posypte tvarohem a přelijte rozpuštěným máslem. 


Tip na zamražování knedlíků: Trochu jsem googlila, jestli zamrazit již uvařené knedlíky, nebo rovnou syrové a co je lepší. Samozřejmě že je běžnější zamrazovat uvařené, protože vám od oběda zbyly, takže se zbaští někdy jindy. Z krámu je taky koupíte předvařené, ale... proč je vařit dvakrát?

A ukázalo se, že se obecně radí zamrazit je rovnou po udělání. Sice musíte nadvakrát, abyste je měli pěkné, ale i tak se to vyplatí, že je nevaříte. Akorát pak je potřeba vařit je trochu déle. A teď již k tomu zmrazování – doporučuje se zamrazit je rozložené na táce (to jsem jak vidíte moc nedodržela), aby k sobě nepřimrzly, a pak je již promrzlé sesypat do pytlíku. Z mrazáku se pak hned hází do vroucí vody. (Jak chutnaly konkrétně tyto, zatím nemohu říct, protože jsem je ještě nevařila.)

Jiný recept na knedlíky s jahodami, tentokrát tvarohové u mě najdete zde.

15. 11. 2020 Tak jsme si je dnes poprvé uvařili. :-) Mňam. Jenom je potřeba je trochu více pocukrovat. Hodí se samozřejmě nastrouhaný tvaroh, skořice a kakao. Vyzkoušela jsem perníkové koření a taky to byla mňamka.

Žádné komentáře: