středa 4. června 2014

Pstruh s opečenými mandlemi a slaninou

Vytáhla jsem z mrazáku pstruha a přemýšlela, co s ním udělám. Google ví všechno, a tak jsem se šla poradit. Dobrou zkušenost mám s Apetitem, takže jsem zavítala i tam. Nakonec jsem si uložila 9 receptů (!), které bych ráda vyzkoušela. Pstruhy mám jen dva, tak začnu od těch nejlákavějších. Jednoho tento týden a druhého příští. :-)

Suroviny
  • 1 pstruha (možná by byl lepší plátek filé),
  • nasekaných pár lístků bazalky (původně byla v receptu 1 snítka čerstvého kopru),
  • namelte si pepř (3–4 kuličky pepře, nejlépe růžového),
  • 2 lžíce hladké mouky,
  • 1 lžíce ghí (původní recept: 2 lžíce oleje a 2 lžíce másla na opečení),
  • pár kousků nasekaných mandlí ( neměla jsem je ani loupané, ani vařené a chutnalo mi to),
  • trochu anglické slaniny nakrájené na kostičky,
  • sůl.
Postup
Pstruha osolte a vtlačte do něj nasekanou bazalku i podrcený pepř. Obalte jej v mouce a opečte dozlatova na směsi oleje a másla. Následně jej nechte pět minut dopéct v troubě předehřáté na 180°, u horkovzdušné stačí na 160 °C.

Mezitím na pánvi nasucho orestujte posekané mandle, aby byly mírně nahnědlé. Pozor!!!! Děsně se připalují a vůbec to není vidět a pak je najednou pozdě. Kostičky anglické slaniny vypečte v rendlíku na škvarky.

Rybu posypte opečenou slaninou i mandlemi a podávejte. Třeba s uvařenými brambory.

Tip: Ryba je celkem velká a nechce se vejít na pánvičku, když ji děláte vcelku. Recept je chutný, ale nějak se mi ta slanina k pstruhovi nehodí, on má takovou jemňoučkou chuť. Spíš bych to využila na nějaké trapné ubohé filé, tam nevadí, že bude jeho chuť přetlučena, stejně žádnou nemělo.

Zdroj inspirace: http://www.apetitonline.cz/recepty/1418-pstruh-s-opecenymi-mandlemi-a-slaninou.html

Žádné komentáře: