pondělí 8. září 2014

Míchaná vajíčka

Tenhle „recept“ jsem našla v Apetitu (duben 2011), a tak jsem si řekla, že se s vámi podělím o svou zkušenost s nimi. Do té doby, než jsem je vyzkoušela, připadala mi míchaná vajíčka značně nudná a používala jsem je leda jako ozdůbku na kopec s lečem, kde se krásně vyjímala.

Michal Pšenička jako kuchař v Café Imperial připraví každý den 250 vajíček, a tak ví, jak z obyčejných vajíček vyčarovat dobrůtku. Ještě se musím přiznat, že vejce mám opravdu ráda, takže nejsem tak docela nestranná. Ale to stejně nejsem nikdy – dávám sem to, co mi chutná, nebo píšu rovnou, že mě to moc nezaujalo.


Potřebujete: 3 vejce, sůl, pepř a máslo.

Na teflonovou pánev dejte kousek másla a mírně ji rozehřejte (nerezovou pánev naopak hodně rozpalte a pak vložte máslo). Vejce promíchejte jen lehce, aby byli žloutek a bílek trochu odděleni. Osolte a opepřete. Vlijte na pánev a míchejte širokou a plochou obracečkou od krajů ke středu. Po půlminutě odstavte z ohně a dál míchejte – vejce se srazí zbytkovým teplem. Vmíchejte trochu másla, aby vejce zůstala krásně krémová.

Příště možná vyzkouším vejce do skla od stejného autora.

P. S.: O zdraví vajíček tu teď meditovat nebudu - někdo tvrdí, že zvyšují cholesterol, jiný zase, že mají důležité látky. Zkrátka tam není moc tuku a je to lepší než croissant nebo vdolky k snídani.

Žádné komentáře: