pátek 12. září 2014

Podzimní čaj od Grešíka

Ač podzim ještě nepřišel, leckde to tak už vypadá. V Praze, kde jsem byla tři dny pracovně, už dokonce padá i žluté listí ze stromů!

Zatím nám ukazuje spíše svou deštivou tvář, ale musím říct, že se už těším na tu přívětivou – teplou a barevnou. A v této náladě jsem si ze spíže přinesla Grešíkův čaj Čtvero ročních období Podzim. Pro svou lásku k tomu jarnímu jsem na tenhle a jeho příjemnou chuť málem zapomněla. V nabídce už jej mají řadu let a já si ho velmi oblíbila. Na obalu se píše: „Tóny podzimu s vůní zralých jablek, rakytníku a medovým dotekem vřesu potěší naše smysly ve chvílích klidu a rozjímání.“ Kromě zmiňovaných jablek, rakytníku a vřesu ve složení najdete také slézový květ a přírodní aroma (jablko, skořice, vanilka). Stejně jako další bylinkové čaje se i tento připravuje zalitím horkou vodou a ponecháním v zakryté nádobě po dobu patnácti minut.

P. S.1: Můj milovaný jarní čaj se skládá z listu maliníku, květu černého bezu, květu sedmikrásky, jahod a aroma (jahody, smetana). S textem na krabičce lze jen souhlasit: „Vůně jahod a černého bezu, jemná jahodová chuť a květy sedmikrásek navodí jarní atmosféru probuzení. Čaj pro začátek dne a nových etap.“ Já bych ještě poznamenala, že jeho chuť je vskutku báječná a tolik voní po jahodách, že si jej člověk musí zamilovat.

P. S.2: Na zimní čaj si teď nevzpomenu, ale brzy si jej snad udělám a dám vám vědět. Ale letní není nic moc, je v něm ibešek a je značně kyselý a chuťově to tak nějak není ono.

Žádné komentáře: